علم داده, ماشین لرنبنگ, هوش مصنوعی

7 کاربرد ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی در شبکه اجتماعی اینستاگرام

7 Application of machine learning and artificial intelligence in Instagram social network

7 کاربرد ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی در شبکه اجتماعی اینستاگرام که ممکن است برای تان جالب باشد!

در بازار یابی دیجیتال و همچنین رسانه های اجتماعی، همه چیز در مورد سر و کار داشتن با اطلاعات است.

به صورتی که لازم است نرخ تبدیل را تحلیل نموده و این گونه مؤثر ترین محتوا را بیابید.

رسانه های اجتماعی شامل داده های زیادی می باشند. بر همین اساس لازم است در حین برنامه ریزی تبلیغات برای بازاریابی اینستاگرام به خوبی داده ها را بررسی کنید.

بر اساس آمار ها، افراد روزانه ۹۵ ملیون پست در اینستاگرام به انتشار می گذارند که در صورتی که فناوری هایی مانند هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ وجود نداشت تحلیل این داده ها به کاری دشوار تبدیل می شد.

در مشاغل گوناگون افراد می توانند با استفاده از هوش مصنوعی به بینش عظیمی از رفتار انسان دست پیدا کنند.

در این مقاله به بررسی نحوه استفاده اینستاگرام از هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ خواهیم پرداخت.

 

هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ چه تأثیری بر رسانه های اجتماعی بر جای می گذارند؟

اینستاگرام از مزایای خاصی نسبت به سایر رسانه های اجتماعی برخوردار است.

افرادی که کاربر اینستاگرام می باشند ممکن است از سیستم عامل های دیگر مانند Facebook و Twitter استفاده نکنند. به همین صورت اینستاگرام به شما امکان مطالعه بر روی جمعیت منحصر به فردی را داده تا بتوانید استراتژی های بازار یابی را بر روی افراد خاصی اعمال نمایید.

کاربران اینستاگرام درگیر برند ها می باشند به گونه ای که حدود ۲۰۰ ملیون کاربر روزانه از صفحات تجاری بازدید می نمایند و حدود ۸۰ درصد حداقل از یکی از تجارت های اینستاگرام پیروی می کنند.

به همین صورت می توان گفت کاربران اینستاگرام از کاربران پلتفرم های دیگر علاقه بیشتری به تبلیغات نشان داده اند.

 

ارائه بینش عمیق به دلیل برخورداری از اطلاعات بیشتر

تحلیل اینستاگرام و رسانه های اجتماعی دیگر در جهت بازاریابی از مزایای زیادی برخوردار می باشد.

انجام اموری مانند مرتب سازی، طبقه بندی و تحلیل این اطلاعات و تعامل با کاربران وقت گیر و دشوار می باشد.

ماشین لرنینگ به شما امکان تجزیه تحلیل هر داده با هر اندازه ای و همچنین تجزیه تحلیل ملیون ها پست را می دهد.

 

تجزیه و تحلیل تصاویر در رسانه های اجتماعی

پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، پینترست و اسنپ چت بر محتوای بصری تمرکز ویژه ای دارند.

تشخیص ‌تصاویر کاری چالش بر انگیز می باشد، همچنین تشخیص و شناسایی محتوای‌ تصویر نیز تنها به لطف‌ یادگیری عمیق انجام می گیرد.

امروزه پلتفرم های موجود در رسانه های اجتماعی قادر به تحلیل تصاویر و تشخیص اشیاء مختلف و چهره و آرم و …. می باشند.

 

درک رفتار کاربران در رسانه های اجتماعی

تحلیل خودکار محتوای تولید شده توسط کاربران کاری دشوار است.

زیرا انسان ها قادر به استفاده از طعنه، کنایه و عبارت هایی با بیش از یک معنا می باشند.

رایانه های پیش از این قادر نبودند لحن و منظور یک پیام را درک کنند اما ماشین لرنینگ به سازندگان امکان درک تمامی پست ها را می دهد.

به این صورت شرکت ها احساسات افراد را به صورت دقیق تجزیه و تحلیل نموده و به این صورت در هزینه و زمان صرفه جویی می شود.

 

ترجمه در رسانه های اجتماعی

هوش مصنوعی امکان تشخیص الگو های و کار با هر زبانی را دارد.

این ویژگی برای شرکت های بزرگی که محصولات خود را به کشور های دیگر نیز ارسال می کنند بسیار مهم است و به این صورت این شرکت ها قادر به سنجش بازخورد افراد در سراسر جهان خواهند بود.

این ویژگی هوش مصنوعی شما را از استخدام مترجم بی نیاز نموده و به راحتی به شما امکان تولید محتوا به هر زبانی که تمایل دارید را می دهد.

 

تحلیل ترند های جدید در رسانه های اجتماعی

هوش مصنوعی پس از شناسایی الگوهای جدید امکان طبقه بندی پست ها در یک دسته از پیش تعریف شده را برای مشاغل فراهم می کند.

همچنین ماشین لرنینگ قادر به تشخیص و شناسایی موضوعات و ترند های تازه ای که در پارامتر های از پیش تعیین شده قرار نمی گیرد، می باشد.

الگوریتم ها اقدام به تشخیص و شناسایی ویژگی ها مشترک می نمایند و سپس دست به انتخاب پست هایی می زنند که از مشترکات زیادی برخوردار است.

این نوع الگوریتم ها زیر نظر یادگیری بدون نظارت در ماشین لرنینگ می باشد.

 

تأثیر هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ بر اینستاگرام

اینفلوئنسر ها تأثیر زیادی بر موفقیت بازاریابی رسانه های اجتماعی می گذارند و همچنین توانایی زیادی در تبلیغ و معرفی یک محصول به دوست داران و دنبال کنندگان خود می باشند.

طبق آمار سرمایه گذاری هر دلار در اینفلوئنسر مارکتینگ ۶.۵۰ دلار درآمد دارد.

اما یافتن یک اینفلوئنسر قابل اعتماد و مناسب جهت تبلیغ برای محصول مورد نظر شما می تواند کاری دشوار باشد.

در این راستا محققین دانشگاه بریتانیا کلمبیا با استفاده از هوش مصنوعی به شما امکان یافتن پر سود ترین اینفلوئنسر را می دهد .

این قابلیت برای شرکت ها و برند های کوچک که بودجه کافی جهت تبلیغ و یافتن اینفلوئنسر را ندارند بسیار مناسب است.

محققین ابزار جدیدی بر اساس هوش مصنوعی تهیه نموده اند که می تواند برند ها را هدف قرار دهد و رسانه ها و هشتگ ها و زیر نویس های اینستاگرام، پینترست و توئیتر را تجزیه و تحلیل کند.

این ابزار با کمک Tensorflow Google و همچنین برچسب های مناسب‌ قادر به تحلیل تصاویر از دسته های مختلف می باشد.

به علاوه هر برچسبی دارای یک مقدار عددی می باشد که نشان دهنده میزان بازدید و استفاده از یک پروفایل می باشد.

همچنین محققین به این درجه از توانایی رسیدند که بگویند در هر منطقه چه ترند هایی وجود دارد.

این داده ها بدون شک برای برند های پوشاک بسیار مفید است و به این صورت می توانند با سلایق و ترجیحات مخاطبین خود آشنا شوند.

 

چگونگی استفاده اینستاگرام از ماشین لرنینگ

تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

داده های گردآوری شده از اینستاگرام به دلیل آنالیزهایی که از مشاغل در دسترس قرار می دهد برای مشاغل بسیار مفید است.

به این صورت شرکت ها قادر به دسترسی به کاربرانی می باشند که علاقه مند به دستیابی به برخی پیام ها می باشند.

کاربران اینستاگرام می توانند از طریق‌ داده هایی که به اشتراک می گذارند و همچنین مباحثی که به آن علاقه مند می باشند تبلیغات هدفمندی دریافت نمایند.

یکی از مهم ترین مزیت های هوش مصنوعی هدف گذاری در بازاریابی رسانه های اجتماعی و ایمیل می باشد.

 

 

‎مبارزه با هرزنامه ها در اینستاگرام

‎اینستاگرام از هوش مصنوعی در جهت فیلتر کردن اسپم نیز استفاده می نماید.

‎اینستاگرام به این صورت قابلیت شناسایی پیام های جعلی و حذف حساب آنها را نیز دارد.

‎اینستاگرام دارای ۹ زبان اصلی انگلیسی، چینی، آلمانی، روسی، عربی و … می باشد.

‎شناسایی اسپم در ایستاگرام با استفاده از DeepText مقدور می باشد.

 

صفحه جست و جو و کاوش در اینستاگرام

‎ابزار های جست و جوی هوش مصنوعی قادر به شناسایی و تحلیل میلیون ها پست می باشد تا بتوانید از میان آنها مطالبی کاربردی درمورد مکان ها، فعالیت و همچنین موضوعات مورد علاقه خود دست یابید.

 

تحقیق در مورد فرهنگ و رفتار انسان ها در اینستاگرام

‎اینستاگرام تمایل دارد کاربران را مانند بخشی از بک جامعه جهانی بداند.

‎به همین ترتیب لازم است این شرکت از رفتار مردم در مناطق مختلف جهان آگاهی یابد و در این حیطه هوش مصنوعی بسیار می تواند کاربردی باشد.

 

بهبود تجربه کاربر در اینستاگرام

‎موفقیت هر پلتفرم تحت تأثیر این موضوع می باشد که کاربر چگونه می تواند به محتوای مورد علاقه خود دست یابد و در همین راستا لازم است اینستاگرام محتوایی از علاقه مندی های فرد را شناسایی و ایجاد کند.

‎هرچه کاربر بیشتر فعالیت داشته باشد لیست محتوای مورد علاقه فرد گسترده تر شده و پیدا کردن جالب ترین اطلاعات دشوار تر خواهد شد.

هوش مصنوعی امروزه این امکان را به اینستاگرام می دهد که مطلوب ترین محتوا را گرد آوری نموده و برای کاربر ارسال نماید تا کاربر با احتمال بالا تری آن را مشاهده نماید.

‎این اتفاق بدون برخورداری از ماشین لرنینگ امکان پذیر نمی باشد.

‎الگوریتم های ماشین لرنینگ به شکل تمام وقت یاد گرفته و پیشرفت می کنند و بهترین پست ها را در اختیار کاربران قرار می دهند.

 

مبارزه با خشونت کلامی در اینستاگرام

‎امروزه حمله های سایبری به معضلی تبدیل شده است که از هر ۶ نفر ۱ نفر درگیر این موضوع می شود.

‎آمار ها نشان می دهند که بیش از ۴۲ درصد از خشونت های کلامی در اینستاگرام رخ می دهند و این اتفاق ایسنتاگرام را به یافتن راهی جهت رفع این مشکل وا داشت.

‎سال گذشته اینستاگرام از فیلتری تحت عنوان فیلتر اظهار نظر توهین آمیز رونمایی کرد. این الگوریتم الگوهای توهین آمیز را شناسایی کرده و به شرکت هشداری ارسال می کند و به این صورت شرکت قادر به انجام پیگیری های لازم خواهد بود.

‎در آخرین پیشرفت های ماشین لرنینگ در این حیطه، اینستاگرام قادر به شناسایی خشونت در عکس ها می باشد و به این صورت موجب بهبود کیفیت فضای مجازی و زندگی کاربران خواهد شد.

 

ارائه توضیحاتی برای افراد نابینا در اینستاگرام

‎فناوری تشخیص چهره همچنان جزء فناوری های در حال توسعه می باشد که علاوه بر کمک به قربانیان حمله های سایبری، به افراد دچار نقایص بینایی نیز کمک می کند.

‎به دلیل محبوبیت زیاد شبکه های اجتماعی در زندگی امروز، بسیاری از افراد که دچار مشکلات بینایی می باشند از این موضوع که توان استفاده از این شبکه ها را ندارند شکایت دارند.

‎شرکت اینستاگرام به تازگی قادر به ارائه فناوری جدید خود به ۲۸۵ ملیون کاربر می باشد.

‎در این فناوری هوش مصنوعی عکس ها را بررسی نموده و به صورت خودکار توصیف می کند.

‎به این صورت افراد مبتلا به اختلالات بینایی با استفاده از screen reader قادر به جست و جو در پروفایل می باشند.

‎الگوریتم Alt Text در اینستاگرام نیز اشیاء را به رسمیت شناخته و آنها را دسته بندی می کند.

‎در هنگام ارسال عکس کاربران قادر به اضافه کردن ویژگی Alt Text در تنظیمات پیشرفته نرم افزارخود می باشند تا به این صورت قادر به اضافه کردن متن به عکس های مورد نظر خود باشند.

 

کلام اخر

هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ اموزه تأثیرات فراوانی را در حوزه های رسانه های اجتماعی گذاشته است.

هوش مصنوعی به شرکت ها، بینشی در مورد سلیقه و رفتار های مصرف کنندگان و تجربیات آن ها می دهد و دیگر شرکت ها را ازاستخدام آنالیزور های  داده بی نیاز می کند.

‎همچنین هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ تأثیرات شایان توجهی را در پلتفرم اینستاگرام گذاشته است.

‎به این صورت شرکت ها قادر به آنالیز اولویت ها و بازخورد های مصرف کننده خود خواهند بود و به این صورت می توانند جهت تبلیغ به راحتی اینفلوئنسر خود را بیابند و به کسب و کار خود رونق بخشند.

یادگیری هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ موجب ‌پیشرفت شما در حیطه بازار یابی خواهد شد.

‎به همین سبب بهتر است در اولین فرصت اقدام به یادگیری هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ در وب سایت جامع و آموزش مگاپایتون زیرنظر مجرب ترین اساتید نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *